Τα στατιστικά του κορονοϊού (Παράδειγμα χρήσης της Στατιστικής)

Γονική Κατηγορία: Γ' Λυκείου

 

  •       "Σήμερα μάθαμε το "Δ" στο σχολείο. Πρέπει να μάθουμε και τα υπόλοιπα γράμματα. Σε τι θα μας χρειαστούν;"
  •       Δημοσίευση μαθήτριας στο Facebook μετά από 5 χρόνια αποφοίτησης και περιστασιακής απασχόλησης: "Άλλη μια μέρα που δεν μου χρειάστηκε το Πυθαγόρειο Θεώρημα".
  •       "Εμείς κάνουμε Άλγεβρα γιατί μας λέτε για κύκλους και τρίγωνα στην Τριγωνομετρία. Αυτά δεν είναι Γεωμετρία;"

       Απλοϊκές σκέψεις που κρύβουν καθημερινό πρόβλημα της εκπαίδευσης. Πως θα δείξουμε στον μαθητή ότι η γνώση είναι ενιαία, ότι κάθε τομέας έχει το ρόλο του. Ότι κάποτε μια "αποκομμένη" γνώση μπορεί να συμπληρώσει το παζλ της ολοκλήρωσης μιας κρίσιμης προσπάθειας.

      Λογική η απορία των μαθητών. Όταν προσεγγίζεις την πραγματικότητα κομμάτι-κομμάτι, είναι δύσκολο να έχεις ολοκληρωμένη εικόνα. Άλλωστε, όσο προχωράς η εικόνα μοιάζει να απομακρύνεται. Όσο πιο πολλά μαθαίνεις, τόσο περισσότερα αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχουν ακόμη.

      Η απάντηση είναι τα παραδείγματα από την πραγματικότητα. Η τρέχουσα επιδημία του φετινού ιού μας δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία για χρήση της Στατιστικής.

           2020-02-09t061544z_478531873_rc2uwe9n0s1o_rtrmadp_5_china-health   Κορωνοϊός: Αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των νεκρών και των νέων κρουσμάτων

 

ΖΩΝΤΑΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΗΜΙΑ

Στατιστικά μιας μόνο ημερομηνίας, της 9ης Φεβρουαρίου 2020:

LIVE stats & graphs 2019-nCoV (Coronavirus).

Aν πατήσετε το "virus update", βλέπετε τα τρέχοντα δεδομένα)

 

Διαδικτυακή πλατφόρμα χαρτογράφησης της πανδημίας από το ΕΜΠ

      Ζωντανό Υπολογιστικό Φύλλο
    

 Αναλυτικά δεδομένα

και εξαιρετικά διαγράμματα μέρα με την μέρα