Εκτύπωση

Μέγιστος ο κίνδυνος για εκπαιδευτικούς που συνοδεύουν εκδρομές.

on . Posted in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

«Κορώνα γράμματα» παίζουν την καριέρα τους οι εκπαιδευτικοί.

Με αφορμή ένα σοβαρό ατύχημα σε σχολική εκδρομή στην Ρώμη, σας προτείνουμε το παρακάτω άρθρο στο e-sos που περιέχει και μια περιεκτική συνέντευξη σχετικά με τον κίνδυνο που κρύβεται στην πραγματοποίηση των εκδρομών.

Πόλλά τα απρόβλεπτα περιστατικά.

"Δεν υπάρχει καμία νομική κάλυψη.

Στο παρελθόν πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν συρθεί στα πειθαρχικά, ποινικά και αστικά δικαστήρια για διάφορα γεγονότα που έχουν συμβεί στις εκδρομές."

 Όσοι εκπαιδευτικοί συνόδευσαν εκδρομές, ιδιαίτερα πολυήμερες, έχουν να διηγηθούν ιστορίες που πραγματικά ισοδυναμούν με ζωντανό εφιάλτη. Τα παιδία σε εφηβική ηλικία είναι απρόβλεπτα, θεωρούν παράσημο το σπάσιμο των κανόνων και ξέρουν ότι είναι αδύνατο στους συνοδούς να επιβλέπουν κάθε λεπτό το σύνολο των μαθητών.

Πεδίο δόξης λαμπρό, λοιπόν, για κάθε είδους πειραματισμούς και "τρελίτσες", που τις θεωρούν ακίνδυνες και ότι "θα έπρεπε να είναι εκτός απαγορεύσεων".

Οι γονείς μπορεί να ασκούν κριτική για οτιδήποτε αφορά την εκπαίδευση, όταν όμως μιλάμε για την συνοδεία των εκδρομών εκδηλώνουν ενός είδους δέος για το μέγεθος της ευθύνης, αναλογιζόμενοι και την πιθανότητα να συμβεί κάτι απρόβλεπτο στο δικό τους παιδί. 

Εδώ δράττομαι της ευκαιρίας να θυμίσω τις ανάλογες συνθήκες που ισχύουν και κατά την παραμονή εντός του σχολείου, έστω και με μικρότερους κινδύνους.

Τι συμβαίνει στην πράξη; Όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να συνοδεύσουν πολυήμερες εκδρομές σε βάρος της κοινωνικοποίησης των παιδιών, αλλά και της εκπαιδευτικής αξίας των εκδρομών.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πραγματοποιούνται εκδρομές. Το βάρος, όμως που πέφτει στους συνοδούς είναι δυσανάλογο.

  • Τι ποιό απλό από μια νομική ρύθμιση που θα καλύπτει πλήρως τους συνοδούς, που θα απελευθερώσει την πραγματοποίηση των εκδρομών (επίκαιρη παρατήρηση: χωρίς κόστος για τον ετήσιο προϋπολογισμό).

Ας είμαστε, όμως, σφαιρικοί: Η αξία ενός εκπαιδευτικού ως εργαζόμενου, ως κοινωνικά προσφέροντος, ως προτύπου για τους μαθητές, ως οδηγού για την ανύψωση του ανθρώπου, είναι ανάλογη με το ύψος των ευθυνών που αναλαμβάνει. 

Δυστυχώς, ο χρόνος που διανύουμε και ο τόπος που βρισκόμαστε δεν ευνοούν την φροντίδα του ανθρώπου και του μέλλοντός του.